jump to navigation

Agregator blogów naukowych 01/26/2010

Posted by Mikołaj Morzy in nauka.
trackback

Researchblogging.org logoNatknąłem się w sieci na bardzo ciekawą inicjatywę. Agregator Research Blogging stanowi dużą kolekcję blogów pisanych przez osoby pracujące na uczelniach lub zajmujące się badaniami naukowymi w ramach jednostek i instytutów badawczych, firm, agend rządowych, itp. Zakres tematyczny agregowanych blogów jest szeroki i obejmuje między innymi takie dziedziny, jak: antropologia, astronomia, biologia, chemia, informatyka, geografia, medycyna, matematyka, fizyka, filozofia, psychologia, socjologia, czy tematy ogólnoakademickie. Wszystkie blogi są ręcznie walidowane i akceptowane przez edytorów. Nie miałem jeszcze czasu, żeby dokładniej poczytać, jakiego rodzaju blogi o informatyce są tam zamieszczone, ale mam taki zamiar, więc na pewno uzupełnię ten wpis o sugestie i rekomendacje tych blogów, które wydadzą mi się szczególnie interesujące.

Próbowałem zgłosić tam data mining a la polonaise, ale się nie udało. Oto odpowiedź, którą dostałem:

Hi,

Thanks for registering your blog at https://dataminingalapolonaise.wordpress.com/ with ResearchBlogging.org.

Unfortunately, ResearchBlogging.org cannot currently accept your application for registration because we
do not support Polish-language blogs at this time.

We do plan on supporting additional languages in the future. What you can do to help is see if you can generate some interest among other bloggers in Polish — it’s important to get a critical mass of bloggers in a given language before we bring a new language online. We need a community of bloggers in each language to ensure that the blogging meets our guidelines.

Thanks for your interest in ResearchBlogging.org.

Dave


Dave Munger
Editor, ResearchBlogging.org

Stąd mój apel: jeśli prowadzisz, szanowna czytelniczko/szanowny czytelniku, blog o tematyce naukowej, poświęć 2 minuty aby zarejestrować swój blog na ResearchBlogging.org. Najprawdopodobniej otrzymasz dokładnie tę samą odpowiedź co ja, ale być może uda nam się przekroczyć masę krytyczną zgłoszeń i nasz głos zostanie zauważony. Prawdopodobnie, tak jak ja, uważasz, że z wielu przyczyn polska nauka znajduje się w kompletnym zaścianku. Potraktuj ten apel jako najprostszy i najszybszy sposób autopromocji siebie i swojej uczelni.

Komentarze»

1. Rafał - 02/17/2010

Ja już próbowałem kiedyś. Obecnie mam konto – które nie jest aktywne i nie mogę się na nie zalogować! Ale odpowiedzi jak powyżej nie dostałem (moja próba to jakieś pół roku temu…). Może się zmieniło coś od tego czasu. Albo więcej polskich bloggerów próbowało. W każdym razie – krok w dobrym kierunku😉

Mikołaj Morzy - 02/17/2010

ztrewq z fantastycznego biokompost.wordpress.com też próbował, założył też wątek na forum researchblogging.com, w wolnej chwili dopiszę się do wątku i proponuję wszystkim zrobienie tego samego. Ziarnko do ziarnka, jak mawia mądre przysłowie…

Rafał - 02/17/2010

Wiem, właśnie biokompost mnie tutaj przelinkował. Ale o forum nie wiedziałem. Zaraz tam wejdę i wyrażę swoją dezaprobatę dla braku polskiej wersji…

2. Katalog blogów naukowych i blogów naukowców | Emanuel Kulczycki - 02/13/2011

[…] tylko mi doskwiera brak kata­logu pol­skich blo­gów nauko­wych. Rok temu Miko­łaj Morzy wska­zy­wał na swoim blogu na pro­blemy z doda­niem pol­skich blo­gów do agre­gatu: […]


Skomentuj

