jump to navigation

KDD Cup 2009 03/20/2009

Posted by Mikołaj Morzy in eksploracja danych.
trackback

orange W tym roku konkurs KDD Cup korzysta z danych dostarczonych przez Orange. Tematyka konkursu jest poświęcona zagadnieniom Customer Relationship Management (CRM).

Podstawowe zadania związane z prezentowanym zbiorem danych obejmują

  • churn: typowanie klientów, którzy są skłonni porzucić aktualnego operatora,
  • appetency: identyfikacja klientów, którzy są skłonni skorzystać z nowych ofert lub nabyć nowy produkt,
  • up-selling: identyfikacja klientów, którzy są skłonni wybrać dodatkowe opcje, wyposażenie, lub kosztowniejszy abonament.

Konkurs przebiega w dwóch ścieżkach: szybkiej i wolnej. W ramach szybkiej ścieżki należy zbudować model w oparciu o pełny zbiór danych (15000 zmiennych). Dane zostały opublikowane 10 marca (w danych udostępniono tylko niewielką liczbę wartości atrybutu decyzyjnego na potrzeby prowadzenia testów), 6 kwietnia zostanie opublikowany zbiór danych obejmujący wszystkie wartości atrybutu decyzyjnego. Od tego momentu uczestnicy mają 4 dni na przygotowanie, przetestowanie i zgłoszenie swoich modeli. W ramach wolnej ścieżki organizatorzy dostarczają znacznie mniejszy zbiór danych (230 zmiennych), który stanie się dostępny 11 kwietnia. Ostateczny termin zgłaszania rozwiązań upływa 11 maja. W trakcie konferencji KDD’2009 odbędzie się półdniowy warsztat poświęcony konkursowi.

Na pewno będę starał się przekonać moich studentów, że warto wystartować w takim konkursie (tym bardziej, że w tym roku KDD przywędrowała do Paryża). Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych studentów, pomogę Wam pobrać dane i umieścić je w uczelnianych serwerach bazodanowych, chętnie też popracuję z Wami nad algorytmami.

Z zupełnie innej beczki (choć też chodzi o konkurs): Rowenta Trophy Extreme Ironing.

Komentarze»

No comments yet — be the first.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: