jump to navigation

KDD Cup 2009 03/20/2009

Posted by Mikołaj Morzy in eksploracja danych.
trackback

orange W tym roku konkurs KDD Cup korzysta z danych dostarczonych przez Orange. Tematyka konkursu jest poświęcona zagadnieniom Customer Relationship Management (CRM).

Podstawowe zadania związane z prezentowanym zbiorem danych obejmują

  • churn: typowanie klientów, którzy są skłonni porzucić aktualnego operatora,
  • appetency: identyfikacja klientów, którzy są skłonni skorzystać z nowych ofert lub nabyć nowy produkt,
  • up-selling: identyfikacja klientów, którzy są skłonni wybrać dodatkowe opcje, wyposażenie, lub kosztowniejszy abonament.

Konkurs przebiega w dwóch ścieżkach: szybkiej i wolnej. W ramach szybkiej ścieżki należy zbudować model w oparciu o pełny zbiór danych (15000 zmiennych). Dane zostały opublikowane 10 marca (w danych udostępniono tylko niewielką liczbę wartości atrybutu decyzyjnego na potrzeby prowadzenia testów), 6 kwietnia zostanie opublikowany zbiór danych obejmujący wszystkie wartości atrybutu decyzyjnego. Od tego momentu uczestnicy mają 4 dni na przygotowanie, przetestowanie i zgłoszenie swoich modeli. W ramach wolnej ścieżki organizatorzy dostarczają znacznie mniejszy zbiór danych (230 zmiennych), który stanie się dostępny 11 kwietnia. Ostateczny termin zgłaszania rozwiązań upływa 11 maja. W trakcie konferencji KDD’2009 odbędzie się półdniowy warsztat poświęcony konkursowi.

Na pewno będę starał się przekonać moich studentów, że warto wystartować w takim konkursie (tym bardziej, że w tym roku KDD przywędrowała do Paryża). Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych studentów, pomogę Wam pobrać dane i umieścić je w uczelnianych serwerach bazodanowych, chętnie też popracuję z Wami nad algorytmami.

Z zupełnie innej beczki (choć też chodzi o konkurs): Rowenta Trophy Extreme Ironing.

Reklamy

Komentarze»

1. Bertram Berntson - 06/27/2017

interracial couple

2. Jesse Grillo - 09/02/2017

Found this on Blog and I am so happy I did I simply stumbled upon your wepage post and wished to mention that I have truly enjoyed surfing around your blogs posts. If your articles are always this helpful, I will be back. This information is amazing.

3. Manhattan Beach Marketing - 09/02/2017

I enjoyed reading this. Your blog is loved by this guy I recently met.

4. CEO adviser - 09/03/2017

Thank you for sharing your info. In my view, if all webmasters and bloggers made just right content material as you did, the web might be a lot more helpful than ever before. My pleasure to being here on your page. Found this on Website and I am happy I did

5. technology speaker - 09/04/2017

Thank you for sharing your info. Spot on with this. I am totally impressed.

6. marijuana edible - 09/05/2017

I could not resist commenting. I will bookmark this. I enjoyed reading what you had to say. You have a great sense of humor. This website was already loaded when I opened my computer.

7. investment adviser - 09/05/2017

Your post is magnificent! I know you would love Utah. good post!


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: