jump to navigation

Powrót z dłuuuugiej podróży 09/18/2008

Posted by Mikołaj Morzy in Uncategorized.
trackback

No tak, częstotliwość wpisów nieco spadła w przeciągu ostatniego pół roku. A jednym z powodów rozpoczęcia tego blogu miało być wyćwiczenie sumienności i regularności. Ale do rzeczy…

Podstawowym powodem długotrwałej ciszy było poświęcenie 150% wolnego czasu na przygotowywanie rozprawy habilitacyjnej. I teraz, gdzy rozprawa od dwóch tygodni leży w wydawnictwie i czeka na recenzję, mogę głośno odsapnąć. Miesiące poświęcone na przygotowywanie rozprawy były wykańczające. Całkowicie zaniedbałem jakość prowadzonej dydaktyki (za co przepraszam swoje studentki i swoich studentów), niedopilnowałem budowy domu, nie udało mi się sprzedać samochodu, a w czasie krótkich wakacji doprowadzałem Dagmarę do wściekłości klepiąc wieczorami z mozołem kolejne rozdziały.

Gdy tylko podpiszę z wydawnictwem stosowną umowę umożliwiającą mi umieszczenie fragmentów pracy w Internecie, zacznę na tym blogu umieszczać fragmenty rozprawy. Tymczasem, wkrótce rozpoczyna się nowy semestr, więc regularnie zaczną się pojawiać tutaj wpisy związane z eksploracją danych, życiem akademickim, no i ciut prywatnych wycieczek też.  

Na zakończenie, mała wycieczka motywująca do intensywnej pracy (widać, ile jeszcze zostało do zrobienia). Poniżej fragment mojej strony domowej na Politechnice Poznańskiej:

My professional interests include data mining, database systems, and data warehouses. Currently, I’m working on new algorithms for generalized association rule mining, mining of mobile databases and social network analysis, with a special emphasis on reputation and recommender systems. 

My teaching activities include data mining course, database systems and Internet technologies. In the past I’ve tought courses on multimedia and object-oriented database systems, database administration, active databases, data warehouses, and object-oriented programming. 

a teraz Pan Google tłumaczy na mowę Kochanowskiego:

Moje zainteresowania zawodowe obejmują eksploracja danych, systemy baz danych i hurtowni danych. Obecnie jestem w pracy dla nowych algorytmów ogólnych stowarzyszenia zasady górnictwo, wydobycie mobilnych baz danych i analizy sieci społecznych, ze szczególnym naciskiem na reputacji i Polecane systemy. 

Moja działalność dydaktyczną obejmuje oczywiście eksploracja danych, systemy baz danych i technologie internetowe. W przeszłości tought I już na kursach multimedialnych i obiektowych systemów baz danych, zarządzanie bazą danych, aktywnych baz danych, hurtownie danych, Programowanie obiektowe. 

Komentarze»

No comments yet — be the first.

Skomentuj

