jump to navigation

Szybkie szukanie w Firefoxie 02/20/2009

Posted by Mikołaj Morzy in Uncategorized.
trackback

firefox logoJestem baranem. Każdego dnia używam FF przez wiele godzin, a dopiero teraz odkryłem możliwość szybkiego wyszukiwania przez pasek adresu URL. Ponieważ podejrzewam, że nie jestem jedynym osobnikiem na planecie, który nie wiedział o możliwości wiązania dowolnej wyszukiwarki z zakładką, więc podzielę się przypadkowo zdobytą wiedzą.

W pierwszym kroku idę do strony, której wyszukiwarkę chciałbym zapisać do zakładek. Przykładowo, wchodzę na Google Scholar. Za pomocą prawego klawisza myszy wyświetlam menu kontekstowe dla komponentu wyszukiwarki i z dostępnych opcji wybieram Add a Keyword for this Search...

screenshot1771

W kolejnym kroku personalizuję mój skrót klawiszowy. Podaję nazwę skrótu, słowo kluczowe oraz miejsce ich zapisania.

screenshot178

Teraz pozostaje nam tylko cieszyć się wykonaną pracą. Gdy przejdę do paska adresu URL (CTRL + L) i wpiszę jako kryterium wyszukiwania

screenshot1791to wówczas przeglądarka przeniesie mnie na stronę, dla której zdefiniowano skrót klawiszowy i automatycznie wykona zapytanie.

screenshot180Przygotowałem sobie wygodną listę skrótów:

Komentarze»

1. Lukas - 02/22/2009

Nie wiedziałem że firefox ma taką funkcję używałem Opery która ma już po instalacji kilka takich skrótów gotowych do użycia

2. luxury holidays - 08/09/2014

Its such as you learn my mind! You appear to know so much approximately this, such as you wrote
thee ebook in it or something. I think that
you simply could do with some % too drive the message hoyse a little bit, however
instead of that, this is fantastic blog. An excellent read.
I will definitely be back.


Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 209 other followers

